Zzzzzzzzznark

Hudtentan avklarad, återstår att se om den blir godkänd. Bara att ta nya tag och ladda om inför onsdagens infektionstenta, men först ska jag sova en stund. Bror och svägerska var på bal på slottet igår. Faster passade brorsbarnen. Vet ni hur mycket sömn man får med två stumpor och en hund i sängen? Inte mycket kan jag tala om.

Nästa gång ska Storstumpa ligga bredvid mig, hon ligger still på natten. Lillstumpa pratade, kastade sig och sparkade mig i sömnen. Och när hon inte gjorde det visade Besten all sin kärlek genom att omväxlande slicka min arm och omväxlande försöka krypa in under mitt huvud så hon kom nära, nära. Suck! Stackars småbarnsföräldrar som har det så varje natt. 

Dessutom vaknade jag med jämna mellanrum och funderade på om inte de dansande tu borde komma hem snart. Det hade jag inte behövt göra för under någon av mina sovstunder hade de landat i huset och snusade i sin egen säng en trappa upp. Dessutom är de ju snart 40, så de är ju kapabla att ta hand om sig själva - också under en festnatt. Och jag förvånas över hur jag kan sova som en gris också de nätter jag sover illa.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det har till och med gått så långt att jag börjat tycka att det är rätt okej med ett par knän eller hälar rätt in i korsryggen under natten. Man slipper kotknackare av alla de slag! Mörbultad kommer liksom på köpet efter en natt med med systrarna tu...



Hur kändes tentan då? Fick du in "blek" någonstans, eller var det ingen bild på mig kanske...

2009-05-30 @ 12:25:15
Postat av: KD

Jodå, på diagnos skrev jag ditt namn :-)

Fast jag var osäker för patienten var mörkhårig, men jag tänkte att i ett tidigare liv .....



Verkar billigt och bra med barn. Kotknackare är ju dyrt .... Tre saker i en liksom; barn, kotknackning och sömnbrist. :-)

2009-05-30 @ 16:10:20
Postat av: Mårr

Klart du klarade tentan! Hörru, nu är det inte många kvar totalt sett - börjat räkna ner än? :)

2009-05-30 @ 19:39:44
Postat av: KD

Brorsan påminde mig om att det är dags att börja räkna ner? Hur många är det sista terminen, du som har koll?

2009-05-30 @ 21:48:48
Postat av: Mårr

Huh...gyn och barn och VC? (Gud vilket dåligt minne jag har, men det var väl det man gjorde då?) Det kan ha varit obligatoriska duggor och skit jag förträngt, men kan man säga att du har tre kurser och därmed tre "riktiga" tentor kvar? (Hoppas jag inte glädjekalkylerar allt för mycket nu)

2009-05-30 @ 23:12:17
Postat av: KD

Var tvungen att kolla upp det, eftersom jag inte har en susning om vad som komma skall (en termin i taget är det som gäller här). Ser ut som om vi har barn- och ungdomspsyk också. Fyra riktiga tentor då. Eventuella skitduggor får komma som en överaskning.

2009-05-31 @ 06:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback