Canal Digital

Mr H har tjatat om enorm platt-TV och fler kabelkanaler länge. Lyckades hålla undan hans begär med orden: När vi flyttar till hus .... Ja, nu bor vi här och hann inte göra det många dagar förrän både TV och tonvis av kanaler var på plats.

TV:n kom först. Sedan kanalerna. Canal Digital hade ju inte skickat boxen till vår nya adress som Mr H uppgett utan hans gamla i Luleå, den han hade innan han flyttade till mig. Hur de fick tag på den adressen undrar vi fortfarande eftersom han inte bott där på cirkus fyra år och aldrig varit kund hos Canal Digital. De måste köpt ett adressregister av något konkat bolag.

Hursom, boxen efterlystes och så småningom dök den upp. I släptåg kom räkningen för den. Inte helt oväntat. Mer oväntat var väl att vi fick räkning också för boxen som gick till Luleå, den vi aldrig sett. Mr H ringde och påpekade det hela för kundtjänst som lovade att det räckte med att vi betalade en räkning. Den andra skulle rivas. När Mr H lagt på luren var hans exakta ord: -"Det kommer aldrig att fungera".

Mycket riktigt, på eftermiddagen fungerade inte TV:n. Morr!!! (Näe, inte Mårr!) Morr!!! Jag ringde kundtjänst. Pratade med en alldeles förtjusande ung man som talade om för mig att vi var avstängda pga obetald räkning. Nähähädu, sa jag på ovanligt gott humör, vi har gjort exakt vad vi ska, men det har inte ni. Drog historian och när jag var klar sa han att jomen det stämde ju, det har blivit fel på Canal Digitals sida. Han lovade att ordna upp det hela, jag skulle bara vänta i luren. Vilket var precis vad jag gjorde. Väntade! Väntade! Till slut bröt jag samtalet och ringde upp igen. Fick nu prata med en ung snuppeluppa. Inte alls lika förtjusande som gossebarnet men med hennes hjälp kom kortet i alla fall igång.

Mr H kom precis instörtande genom dörren. Tur för Canal Digital att kortet fungerade till hans heliga hockeymatch. Tur för oss att vi inte kopplat Canal Digital till autogiro från gemensamma kontot. Känns som om det hade kunnat bli en dyr historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback