Dagens i-landsproblem

Visst måste man ta sig en liten resa när examen är kirrad? Till något varmt ställe. Med sol. Med god mat. Med massor att se. Med härliga stränder. Med Mr H. Frågan är bara vart man ska resa. Att lista ut resmålet är dagens i-landsproblem. Drömresan vore Chile och Galapagos, det är inte görligt så länge jag har en liten taxfröken här hemma. Två veckor är max, längre tid vill jag inte lämna henne. Har redan gjort mina drömresor (förutom C & G). Frågan är nu vad som lockar mest. Kom själv på:
* Safari - någon gång ska man ju se "the big five.
* Öluffa i västindien. Har varit där ett par gånger men ännu inte sett St Lucia bla.
* Isla Margarita - lär vara en dröm
* Vietnam
* Kryssning i västindien. Enda förslaget som strukits direkt av Mr H som påstår att han skulle dö av tristess på en båt.
* Jordanien - att se Petra är en gammal dröm jag närt sedan urminnes tider. Det förslaget ströks på spakvällen igår. De som varit där säger att januari är fel årstid.

Alla jag möter hoppar jag på med frågor om vad som är just deras drömresa, vad som är deras favoritresmål. Då har följande förslag dykt upp:
* Mexiko
* Indien
* Brasilien
* Kina

Nu vill jag veta vad som är er drömresa!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, DET var verkligen ett i-landsproblem. ;-)



Vad som är min drömresa? Det vet jag faktiskt inte! Jag är väl i det närmaste unik som inte varit i Thailand, men det känns ändå inte som någon drömresa utan mer som något man "borde" göra. Vi var ju "på väg" (skulle åka om en månad) när tsunamin slog till och då hamnade vi i Brasilien, och tja... det var väl lite kul men inget ställe jag åker tillbaks till. Ingen pratar engelska vilket gör det hela ganska krångligt, stökigt och högljutt och ganska äcklig mat.



Nej, min drömresa är nog Australien OCH Nya Zeeland. Har ju inte varit i USA heller, och det känns också som om man borde. Dock kräver ju alla dessa resmål lång tid om det ska vara någon idé så risken är väl att det aldrig blir av.

Postat av: Mårr

The big five-spaning ligger i topp, annars är jag just nu väldigt inspirerad av en kompis som ska bege sig till Madagaskar i december - låter cooolt.

2009-11-25 @ 16:44:20
Postat av: Lilla Mysan

Borneo, tror jag.

2009-11-25 @ 16:58:03
URL: http://lillamysan.se
Postat av: Mr H

Luleå?

2009-11-25 @ 16:59:31
Postat av: KD

@ Mr H: Välkommen tillbaka ner på jorden när du vill :-)

2009-11-25 @ 18:01:31
Postat av: Kristin

Samarkand! Fast bara för namnet, det är tydligen inte riktigt lika magiskt i verkligheten. Annars är min drömresa rätt modest - åka till London, hyra bil, bila i långsam luffartakt norrut genom östra England och sedan runt i Skottland.

2009-11-25 @ 18:15:51
Postat av: Annette

Alaska och titta på nallebjörnarna och vandra i vildmarken och kanske möta andra farliga djur.

Förmodligen inte det varmaste stället.

St Lucia var jag på väg till för ett antal år sedan allt var betalt när hela konceptet gick i konkurs:( Skulle väldigt gärna åka dit.

2009-11-25 @ 19:32:58
Postat av: Mårr

På St Lucia blev jag förresten biten av sandloppor, så dit vill jag inte :)

2009-11-25 @ 21:37:14
Postat av: Mamma

En nostalgiresa till England med dig! Besöka vänner i London och biltur runt Cotswolds, Yorkshire, Cornwall med dig som chaufför

2009-11-26 @ 14:45:32
Postat av: KD

@Mamma: You are on!!!!

@Annette, Mårran: Sandloppor?!? Huvaligen!!!

@Kristin: Det är ingen dålig drömresa, jag har gjort det några gånger redan och lär göra det igen :-)

@Lotta: Satsa på Australien. Värt det 1000* om.

@LM: Jo, det vore nog en fin resa.

2009-11-26 @ 21:17:46
Postat av: Anonym

@Mamma: Fast med mig som chaufför? Har för mig att du tyckte det gick lite fort sist?

2009-11-26 @ 22:13:27
Postat av: Annan kandidat



Min drömresa just nu är Sydafrika. Där kan man ju kombinera safari (och se "big five") med vingårdar, fantastiska stränder, natur mm. Dessutom perfekt att åka dit i jan-feb. Var själv f.ö i Vietnam för ca ett år sedan - och det kan jag verkligen rekommendera! Vacker och varierad natur, trevliga människor, mycket historia och dessutom billigt och väl anpassat för att resa runt på egen hand (billiga inrikesflyg, tåg, bussar mm). Skulle rekommendera att boka flyg till Hanoi, "spontanresa" söderut genom landet och sedan flyga hem från Saigon.

2009-11-27 @ 15:32:01
Postat av: Petra

Oj, jag är väldigt modest i mina önskningar. Essaouira, Birgittineklostret i Neapel, Grekland (alltid), Kyoto, Irland, Island.

2009-12-05 @ 10:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback