Svisch

Helgen har gått rasande fort. Något adventsfika blir det inte för vår del. Mr H sitter redan på jobbet och jag är på väg att gå jour på barnakuten. Nåja adventsstjärnor, ljusstakar och gardiner är i alla fall uppe. Ser ut som om jag måste göra en shoppingraid i veckan. Stackars mig! ;-) En stake har gått hädan under året i flyttlådan och några fönster som skulle klä fint i adventsstjärnor gapar tomma. Har inte vågat plocka fram allt pynt än. Är rädd att Mr H storknar som det är av alla tomtegardiner när han kommer hem från jobbet.  Och förresten är risken stor att jag själv hinner tröttna innan julafton. Nä, alla tomtar, nissar och änglar får nog ligga kvar i lådan till efter Mr H:s födelsedag.

Igår gjorde jag vad som, om allt går vägen, var mitt näst sista pass på extrajobbet. Det har varit ett fantastiskt jobb att ha vid sidan om. Jag har till stor del kunnat styra själv när jag ska jobba, hur mycket och har allt lärt mig en hel del. Men det är dags att gå vidare. Är så less på klientelet där att jag inte orkar vara ett proffs gentemot dem så mycket längre. Att be några av dem "kamma sig och skaffa ett jobb" ligger nära till hands. Iofs är det nog vad vissa behöver höra, men det ska sägas på rätt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback