Puh!

Det var välsignat att den här helgen kom. Båda är vi hemma, lika trötta som liten dvärg. Mr H påstår att jag är lik min bror och går i min egen värld. Tydligt tecken på att det är lite för mycket nu, det har väl ackumulerats ett tag. Nåväl, har stökat undan en hel del som gnagt i bakgrunden under dagen.

Trädgården har fått sitt: Hallon planterade (gick bärsärk efter plantor i snälla kursare T:s koloni, vi får väl se om de hinner rota sig innan kylan kommer). R
osenpion planterad (tack, Skyllis). Många korgar löv räfsades och nu kan jag inte räfsa mer för kompostbehållarna är fulla. :-) Var ute en sväng i tisdags också och band upp klätterrosorna, grävde upp landet. Planterade dessutom löklasagne som moster Äwa vänligt nog bidragit med till nya huset. Nu är det nog färdigförberett inför vintern. Eller?

Vi har blivit vederbörligen "trick-och-treatade". Flera gånger om. Vi hade varken godis eller utklädnad att skrämma ungarna med. Men det verkade som om pengar dög lika bra (eller så hittar vi ägg på fönstren i morgon). Till påsk får vi väl se till att ladda ordentligt med godis. Blev tagna på sängen idag. Verkligen! Hade glömt att sådant görs i villakvarter - eller glömt, i min barndoms villasamhälle fanns inget sådant, vi hade Allhelgona, inte Halloween.

Lilla Besten har haft rendez-vous med brodern i skogen idag. Nu ligger hon utslagen i soffan luktandes mossa och skog och kräver att vi kliar taxmagen. Reste sig bara för att gå till tomma matskålen och protestera mot öknen där. Hon drev fint men skyttarna var lite kassare (Obs! Riktigt otäcka bilder) , turligt nog var de inte i skogen där brodern vanligen jagar eftersom stora, stygga vargen härjar där.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så oerhört vidrigt! Och vargar är ju tyvärr lättflyttade, för egen tass om man säger så. Tydligen har man sett en (bekräftad) varg bara 3-4 mil härifrån igår...



På tal om halloween... husse var och handlade en massa godis idag, OM det skulle dyka upp några monster, vilket det inte brukar göra här på landet. Av någon konstig anledning var allt godis av sorter som han själv tycker om. ;-)



Postat av: Lilla Mysan

Uff, stackars lilla taxen :( Jag har också bunkrat med godis, men jag skulle aldrig komma på tanken att öppna dörren om det ringde på, ensam i en lägenhet i ghettot Brottsunda.

2009-10-31 @ 20:09:18
URL: http://lillamysan.se
Postat av: KD

Husse är allt värd lite beundran, Lotta. Smart kille! :-)

2009-11-02 @ 07:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback