Hektiskt, eller nåt

Det hade varit full tillräckligt att ägna veckan åt att packa upp kartonger, men nu tog sista terminen rejäl fart redan första veckan. Två introduktionsdagar med andra halvan av kursen som börjar med pediatriken. Min grupp börjar med gyn och obstetrik. Långa dagar, fullt i föreläsningssalen. 27 grader varmt och total syrebrist. För de som kan lokalerna behöver jag väl bara säga "överbefolkad Rosénsal". Y´know what I say?

Hade det inte varit för att föreläsarna ger bra och intressanta föreläsningar hade jag varit topp tunnor rasande igen över att de trycker in för många på kursen och skiter i vår arbetsmiljö. Ett plus får väl ta ut ett minus.

Mest imponerande har väl proffspatienterna varit den här veckan. Kvinnor som ställer sina kroppar till förfogande för att tre-fyra stycken läkarkandidater ska få genomföra sin första fumliga gynekologiska undersökning. Tvi vale! Aldrig, ALDRIG hade jag gått med på det, men jag är evigt tacksam över att proffspatienterna finns. Vilken förmån att få träffa dem på sin utbildning.

Idag har vi klämt på gravidmagar och kört ultraljud på desamma. Bra. Roligt. Nu vill jag bara få ordning på kartongerna hemma så att jag får sätta mig och läsa.

Kommentarer
Postat av: Mårr

Rosénsalen. The horror. (Fast den var ändå ok jämfört med den där übervidriga...Roberg? Broberg?)



Proffspatienterna kommer jag att minnas så länge jag lever, vilka hjältinnor!

2009-09-03 @ 21:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback