Det slår mig ...

... med jämna mellanrum att nu är jag doktor. Jag är färdig. Det har varit en lång resa hit. Redan direkt efter gymnasiet medan jag läste till systemvetare funderade jag på om jag skulle byta inriktning. Det tog några år, närmare bestämt tolv som spenderades inom IT-branschen innan jag var redo att sadla om.

Emellanåt har det varit jobbigt. Egentligen inte så mycket utbildningen i sig utan mer att trixa ihop utbildningen med livet. Men nu är jag här. Vi festade och jag njöt. Njöt enormt. Hög på adrenalin och glädje.

Det började egentligen redan dagen före examen med Postklin på Stockholms nation. God mat och hög stämning. Roliga tal. Mr H och jag tog ändå en tidig kväll, för mig var den stora festen efter examenshögtiden (och den återkommer jag till i morgon).


Ja, BH-bandet syns - jag bjuder på det.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Förstår att det måste kännas osannolikt, otroligt underbart att ha genomfört detta. Ännu en gång; grattis!

Postat av: Marie

Mycket stiligt!

(Förresten tror jag aldrig jag hajar. Just nu känns det bara "äh, jag är inte leggad, då är det inte på riktigt". Undrar vad jag ska skylla på när det där leget är hemrott?)

2010-02-03 @ 23:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback