En gång firade jag två gånger

Arbetade igår. Troligen sista passet någonsin på extrajobbet. Förmodligen inte sista arbetspasset någonsin en nyårsafton. Hade kvällspasset, så jag kom hem i god tid innan tolvslaget för att mötas av sambo och tokrädd hund. Denna skottsäkra hund hade visst fått stora darren när stökiga grannarna tvärs över vägen blev sjövilda med nyårsraketer. Vi får hoppas att det inte ställer till problem i skogen framöver.

Mr H började tidigt på jobbet idag, tolvslaget sov vi oss igenom. Inget firande blev det här hemma, istället lagade jag och åt jag nyårsmiddag på jobbet tillsammans med övrig personal och boende. Som Mr H sa: -"Du har ju aldrig utnyttjat socialen förut, lika bra att passa på sista kvällen". :-) Inte helt lätt att välja middag som är lite festlig men ändå billig. Nåja, tror jag träffade ganska rätt med "
Fräcka kycklingklubbor". Annorlunda smaksättning, förvisso, men inte helt oävet.

Mr H och jag fick ta vårt nyårsfirande idag, efter hans heldag på jobbet. Det gick bra det med, även om champagnen får ligga kvar på kylning. Till förrätt: avocado och kräftsmörja med creme fraiche som bas, smaksatt med paprika, sweet chili, salt, peppar och chili. Som huvudrätt: Marinerad, ugnsstekt nötytterfilé med hasselbackspotatis och slutligen försökte jag mig på att fritera vitmögelost (kvar från julbordet) och servera med hjortronsylt och glass. Succé.

Ja, det är inte alla som får fira nyår två dagar på raken. GOD FORTSÄTTNING på det nya året!

Kommentarer
Postat av: Scylla

God fortsättning, kära du!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback