Folk och rövare i Kamomilla stad ...

Omtag!
Möss och människor ...
Omtag!
Folk och fä i Petra. Jaaa! Väl bekomme!


Den här mannen satt där på bänken i ravinen och såg så självsäker och helig ut. På ett bra sätt. Bilden kan inte förmedla känslan jag fick när jag såg honom, men jag frågade med tecken och nickningar om det var ok att jag fotograferade och han gav mig ett vänligt bifall.


Poliser i dalen.


Så här tror jag att Lilla Besten skulle tycka om att färdas.


Beduinkvinna.


Åsnorna strövade runt lite på egen hand...


... både här och där.


Gissa vem som trampat här!...


... Den här.

Gammalt transportmedel, nytt kommunikationsmedel.


Framför The Treasury


Gossarna var gärna med på bild.


Långt bort i bakgrunden kan man om man tittar noga se kandidatpappan och kandidatmamman. Nu har de bildbevis på att de varit här. Erbarmligt dåligt bildbevis, men ändå.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Då får väl Lilla Bestens matte skaffa en åsna! Sparksäsongen är väl ändå över? :)

Postat av: Siv

I GÅR kom kortet! Man måste bara älska Jordaniens postväsende ;) Mamma hade liknande upplevelser när vi var där, hon fick fem kort som kom fram vid de mest underliga tidpunkter.

2010-03-17 @ 14:54:48
URL: http://semestersiv.blogsome.com
Postat av: Siv

...och så glömde jag att säga att jag tokgillar bilden på beduinkvinnan i porten.

2010-03-17 @ 17:11:08
URL: http://semestersiv.blogsome.com
Postat av: KD

Jag har alltid förut sagt att jag vill ha en häst på balkongen, Lotta. En åsna i garaget vore väl inte så dumt ...

(ok, stilla er - inga liknelser med den som finns i vårt garage fn ;-) )



Kul att du gillar den, Siv. Det gör jag med. Fototekniskt har den sina brister - hade varit fint om hela valvet varit med men med tanke på förutsättningarna (fotografen=jag, kameran=min, inte Mr H:S och att det var bråttom att ta bilden) får man vara nöjd.

2010-03-17 @ 19:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback