Handduksparad

Inte sedan jag var på Kuba har jag sett så fantasifulla handduksvikningar som vår städare på hotellet förgyllde rummet med. Det var lika spännande varje eftermiddag att se vad han åstadkommit på rummet. Fast hans repertoar tänkte nog bara ungefär en vecka, för sedan blev det stiltje i fantasin, eller så tyckte han att vi lade för små slantar till honom och krävde mer ...
Jag kan inte undanhålla er underverken.




Blomman ovan ligger till vänster om svanen.


Krille krokodil


Mr H somnade gott trots sällskapet.


Jag vill gärna tro att vi fick den här lilla installationen med svanar och hjärtan på dagen sju år efter att vi bestämde oss för varandra ... i februari 2003 var det i alla fall klippt.


Närbild på svanarna.


Havsmotiv .


Han fick ofta använda fler handdukar än vad som egentligen skulle finnas på rummet så någon handduksbrist led vi inte av.


Den här rackaren gjorde Mr H senare om till en påfågel med lång stjärt, men bildbeviset lämpar sig inte för allmänna forum.


Här någonstans började fantasin ta slut. Plötsligt dekorerade svanarna allt möjligt.


Väldigt tvärtorsk på idéer.


Mina äpplen försvann från fruktkorgen och dök upp i handduksinstallationen. Hrm!




Kommentarer
Postat av: Mariee

Men jisses så rart!

Hoppas han fick en rekorderlig summa ändå till sist :)

2010-03-09 @ 21:57:41
Postat av: KD

Han fick rekorderliga summor varje dag. Skulle tro att han var bäst betald på det stället.

2010-03-10 @ 06:08:12
Postat av: Lotta

Jösses så ambitiöst! Och roligt! En konstnär som hamnat lite snett i livet månne?

Postat av: Helena och Justus

Men gud, vilken kille! :-) Hur kommer man på sådana idéer? Jag kan tänka mig att ni var nyfikna när ni kom "hem" efter att det hade städats!

2010-03-10 @ 11:06:04
URL: http://www.dovier.se
Postat av: Scylla

:))

2010-03-10 @ 20:49:23
URL: http://havstroll.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback