Trädgården

Trädgården går jag och grunnar på lite då och då. Jag har en känsla av vilken stämning jag vill förmedla med trädgården. Att det är en bit kvar dit kan konstateras. Att stora förändringar behövs står helt klart. Slutmålet däremot är luddigare, för att inte tala om hur vägen dit ska se ut. När det ska ske är skrivet i himlen. Jag tror att vi ska åtgärda grunden först. Och ordna ett riktigt garage åt Mr H. Det får bli en bit i taget under några år. Under tiden pusslar jag ihop bitar av inspiration. Att vissa växter ska finnas har varit klart sedan långt innan vi hade trädgård. En bit till föll på plats i höstas. Scylla rekommenderade gräs av olika slag. Tanken hade inte alls slagit mig förut. Gräs är gräs är gräsmatta har jag tänkt. Nu är den tanken klar. Gräs ska det bli. Av helt annat slag än gräsmatta. Vilka sorter och var. Tja, inte vet jag. Men att de ska finnas där är helt klart.

Igår tog vi en tur till trädgårdsmässan i Kista. Vi hade väl hoppats på mer inspiration där men som mässa betraktat var den liten och ingen inspirationskälla. Däremot kom vi hem med fröer. Olika grönsaker ska odlas. Idag har vi påtat ner fröer som ska förkultiveras och Mr H har visat stort intresse. Ännu har ingenting kommit up (Va? Skulle jag sakna tålamod?) men jag ser fram emot att kunna ge trädgårdsintresserade vänner, framförallt fd jobbarkompisen som bidrog till balkogtrevnaden tidigare år, några chili- och tomatplantor som de inte själva kommit på att odla.

Våra fina små fröer köpte vi av:
Örtagården
Impecta
Rara växter

 

Ps. Jag såg folk som sålde the, thé, té. Dock ingen som sålde te. Vart är världen på väg?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Va'? Har det inte kommit upp plantor än, efter en hel halv dag? Tycker du ska reklamera... ;-)

Postat av: KD

Det är ingen ordning alls! :-)

2010-03-14 @ 21:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback