Hej dagbok!

Klarade av sista gången på extrakursen, '"Mäns våld mot kvinnor", igår. Tentan godkänd och klar. Hurra! Det har varit en riktigt bra kurs. Inte köper jag allt som de säger och ibland förvånar det mig att kursarna inte ifrågasätter mer - för de är verkligen vetgiriga och analytiska. Men jag tar till mig det jag har nytta av och där jag inte ser tydliga vetenskapliga bevis fortsätter jag tycka att det är en sammansvärjning från rabiata feminister. Inte tu tal om att våld mot kvinnor är ett stort problem i världen. Inte tu tal om att vi måste göra något, men jag tror att man skulle nå närmare en lösning om man talade klarspråk på vissa punkter. Det är min personliga reflektion och kanske ordar jag mer om det en annan dag.

Hade varit fint att fira avslutet med att skriva på papper på ett hus vi ville ha. Så blev det inte. Ska vi någonsin ha ett hus får vi nog skicka torpeder till de andra budgivarna eller åtminstone sätta skattmasen på dem. Budgivningarna blir sjukare och sjukare. Är det verkligen rimligt att priserna stiger med 30 % över utgångspris?

Idag kandidatade jag på Venerologen. Kort stund, men det tog inte så många patienter förrän man hade rutinen klar för sig. Vensjukdomar kan jag konstatera är de ungas sjukdomar. Undrar om någon patient var över 25? Lite ovant att träffa patienter som inte är lastgamla. Klar kontrast mot medicinplaceringarna.

Mr H skickade SMS och frågade: "Vad blir det till middag ikväll?"
Jag svarade: "Du ska laga tonfisk ikväll, inköpslistan ligger på bordet".
Det gjorde han med besked och gott blev det. Det här kan nog bli en
framtida bjudrätt. Gott och ändå väldigt snabbt lagat.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Blir ännu en gång påmind om vilken tur vi hade när vi hittade vårt hus. "Inside"-tips, utan mäklare. Och om de fick vad de begärde, utan att vi försökte pruta, så fick vi köpa det. Och det gjorde vi!

Postat av: KD

Vilken tur ni haft!

2009-05-27 @ 21:54:22
Postat av: Mårr

Tycker du ska skicka små anonyma brev (alt. gå omkring och väsa lite på visningarna) med innehållet:

"Jag vet hur man mördar spårlöst. Ni vill inte bo i huset ni budar på."

2009-05-27 @ 22:02:55
Postat av: Anonym

Eller skrika: -"Usch, en kackerlacka" eller

-"Oj, rör sig den där mörka fläcken på väggen? Vägglössen har visst börjat komma tillbaka till Sverige ..."

2009-05-27 @ 22:18:47
Postat av: KD

Jo, det var jag det!

2009-05-28 @ 06:03:10
Postat av: Annette

Eller gör som Zlatan bestäm er för ett hus knacka på och säg att ni vill köpa utsett objekt.

Man kan säkert formulera det på ett annat sätt.:)

2009-05-28 @ 13:14:26
Postat av: KD

Typ: Flytta så lever du längre! :-)

2009-05-28 @ 13:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback