Social

Det har till min stora glädje varit en social vecka. Mitt i veckan kom kursare Ami och sov hos oss. Tyvärr bara en natt så vi hann inte riktigt prata av oss, men jag hoppas det blir fler tillfällen.

Sista natten i Uppsala för den här gången kidnappade vi modern från brodern och hans familj. Det var en bra kidnappning offret hade nämligen med sig en sagolikt god älggryta som vi kalasade på.

Efter en natt bytte vi sedan modern mot kompisar från Stockholm som kom på middag. Det höll på att inte bli någonting av det för deras GPSkarta var gammal och nya E4:an fanns inte med. Turligt nog hann de vända innan Gävle i alla fall och så småningom dök de upp. Bjöd på den gamla vanliga fisken,
den gamla vanliga getostsalladen till förrätt men nytt äppelrecept till efterrätt. Vi pratade och skrattade och njöt av att mysa vid öppna spisen.

Egentligen borde jag väl tagit gårdagen och dagen idag till att skriva på projektarbetet, läsa barnmedicin, göra min hemtenta på extrakursen eller åtminstone söka jobb. Av det blev det inget. Dagen bjöd på lunch och kackel hos fd grannen och så har jag försjunkit i bok nummer tre om Maria Wern. Nummer ett och två är avklarade.

Ah, tids nog blir jag tvungen att plugga och söka jobb. Bäst att skjuta upp det så länge jag bara kan. :-)

Kommentarer
Postat av: Lotta

"Om man har ett problem ska man skjuta det framför sig. Och är man bara tillräckligt duktig kommer man aldrig att komma ifatt det."

-Gustav Svensson (i Svensson Svensson)

Postat av: KD

Jomen Gustav, allas vår Gustav, har ju fattat precis hur det är :-)

2009-11-15 @ 20:59:46
Postat av: Márr

Du hinner...jag blir sá glad när nán lyckas relaxa och inse det, eftersom jag själv gärna delar ut sána rád men är usel pá att tillämpa dem :)

2009-11-16 @ 00:25:55
Postat av: KD

Vi får hoppas att du har rätt Mårr.

2009-11-16 @ 20:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback