Tolv dagar kvar

Så har också den här helgen gått. I ett lugnt tempo och kall väderlek men vindstilla. Vinter när den är som bäst. Flingor i luften och ljust, ljust, ljust även om solen inte direkt strålat.  Igår såg vi "Män som hatar kvinnor" på DVD. Vet inte vad jag ska tycka. Det var nog en bra film, egentligen. Men har man läst boken först så, ja ni vet ... Före filmen kalasade vi på kanongod fisksoppa



och focaccia...



... som pickipicki tipsade om. Till efterrätt blev det Mr H:s hemgjorda glass. Första försöket. Mer lyckad glass har jag nog aldrig ätit.

I morgon börjar sista kursen på läkarprogrammet: Allmänmedicin och nu är det inte fler, inte färre dagar kvar än tolv till examenshögtiden.

Kommentarer
Postat av: Marie

Tolv. Det är INTE många.



Glassrecept, kommer det ett sånt? :)

2010-01-03 @ 21:23:10
Postat av: KD

Tror glassreceptet är lite svårt att tota ihop. Kolla med honom på fejan, men det var rätt mycket man tager vad man haver över det hela. Kokos och nougat ingick. Det vet jag.

2010-01-03 @ 21:58:58
Postat av: tina

Kul att du gillade fisksoppan. Hemgjord glass låter inte så dumt det heller! Hoppas att ni har härliga vinterdagar (blir lite avis på sparkturer med draghund) ;-)

Postat av: Annette

Jösses vad hungrig jag blev:)

2010-01-04 @ 13:10:05
Postat av: Helena och Juvelen

Tack så mycket för de dubbla nyårshälsningarna! Och jag som inte har fått ihop en enda förrän nu... Men bättre sent än aldrig: God fortsättning på det nya året! Må det bringa mycket lycka och bara någon enstaka tenta nu i januari - sedan får det vara nog, eller hur? :-) Går det över huvud taget att förstå att det snart är slut på tokpluggandet? Himla bra att du har ordnat en rejäl ledighet efter examen, det är du sannerligen värd!

2010-01-04 @ 16:35:11
URL: http://www.dovier.se
Postat av: Marie

Hm. Det var mest själva förfarandet jag funderade på - har ni glassmaskin eller tar han ut den ur frysen och rör runt var 15:e minut tills dess det frusit? (Har försökt själv, med varierande resultat)

2010-01-04 @ 18:08:26
Postat av: KD

Vi har en glassmaskin. Present från mig när han fick jobb - eftersom han älskar glass.

2010-01-04 @ 19:37:39
Postat av: Mi

Woooohooooo! Snart är du färdig!! Hurra!!:)

2010-01-04 @ 20:49:05
Postat av: Marie

Attans :)

Tänkte jag skulle ha fått några stensäkra tips.

2010-01-04 @ 22:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback