Tomatsoppa (3 pers)


10 tomater i bitar
3 msk tomatpuré
3 msk ketchup
1 msk kycklingfond
2,5 dl grädde (någon lätt variant)
2 dl fullkornspasta
1 tsk örtsalt
3 dl vatten
0,5-1 msk pressad lime
3 msk creme fraiche


Tjonga ihop alla ingredienser, utom creme fraichen. Jag gillar syrliga saker, så jag rekommenderar alla att börja med den lilla mängden lime eftersom jag tror att det passar andra bättre än fulla mängden. Låt puttra så länge som behövs för att pastan ska bli kokt. Jag redde med creme fraiche. 3 msk creme fraich verkar lite, men den behövs för att smakerna ska rundas av. Utan den känns det slätstruket. Toppa soppan med några citronmelissblad, eller lägg dem i fina mönster i botten på var och ens tallrik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0